بیمه آرمان طبق مصوبه هیأت دولت، افزایش سرمایه داده است

بیمه آرمان بر اساس مصوبه هیأت وزیران و تکلیف بیمه مرکزی، در مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران، سرمایه خود را از ۱۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش داده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان، در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بیمه آرمان که اواخر اسفند ۱۳۹۶ به ریاست مجید شایسته رئیس هیئت مدیره و با حضور نمایندگان سازمان­های بیمه مرکزی، بورس و حسابرسی و ۷۴٫۳۶ درصد سهامداران تشکیل شد، افزایش سرمایه این شرکت از محل مطالبات حال شده، آورده نقدی و سود انباشته به تصویب رسید و از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

گفتنی است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شرکت­هایی را که کفایت سرمایه لازم را نداشتند مکلف کرده بود تا بر اساس مصوبه هیأت وزیران سرمایه خود را تا پایان ۱۳۹۶ افزایش دهند. هیات وزیران در سال ۱۳۹۵حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه را تصویب کرده بود که طبق این مصوبه حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

در این تصویب نامه سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در رشته بیمه‌های غیر زندگی ۳۰۰ میلیارد ریال، بیمه‌های زندگی و مستمری ۲۰۰ میلیارد ریال و بیمه های مختلط ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع به فعالیت موسسات بیمه اتکایی نیز ۲۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed