نشست خبری بیمه آرمان اسفند 1400

مدیرعامل بیمه آرمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

از افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیاردی تا وصول مطالبات از سایپا و ایران خودرو

نشست خبری دکتر مجید قلی پور، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه آرمان در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان نشست خبری شرکت بیمه آرمان 17 اسفند ماه با حضور مجید قلی پور مدیرعامل، داود الماسی عضو هیئت مدیره ، عسگر معزی معاون فنی ، هادی رئیس الذاکرین معاون بازاریابی و فروش، حسن هاشمی معاون مالی و سرمایه گذاری، مدیران و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل این شرکت برگزار شد .
دکتر مجید قلی پور در آغاز ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به تشریح عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۰ پرداخت‌ و افزود: ما در ابتدای فعالیت خود در شرکت با کاهش پرتفوی و بحران نقدینگی، ریزش شبکه فروش، بدهی  به بیمه گذاران و زیان دیدگان ،خروج نیروهای کیفی و از همه مهمتر آسیب به برند آرمان روبرو بودیم. به محض استقرار تیم اجرایی جدید با توجه به شناخت از مجموعه،  اقدام به بررسی و شناسایی نقاط بحرانی کردیم.

*از جمله اولین اقدامات انجام شده، وصول مطالبات شرکت است

دکتر قلی پور در ادامه اظهار داشت: بیشترین مطالبات شرکت مربوط به دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو است که ما توانستیم 45 میلیارد تومان از مطالبات سال 98 را از سایپا و 13 میلیارد تومان از مطالبات ایران‌خودرو را وصول کنیم.

•بخشی از مشکلات نقدینگی حل شد

وی تصریح کرد: پس از حل بخشی از مشکلات  نقدینگی با کمک تیم مدیریتی و همچنین تشکیل کمیته خسارت، وضعیت پرداخت خسارات ساماندهی شد، دکتر قلی پور ضمن بیان این موضوع در ادامه گفت: در  10 ماهه امسال بیش از 300 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است که حدود 130 میلیارد تومان آن مربوط به خسارت شخص ثالث بوده است.

•قرارداد خوبی را با سازمان فنی و حرفه ای منعقد کردیم

مدیرعامل بیمه آرمان خاطر نشان کرد: شرکت با از دست دادن سهم از بازار و بیمه گذاران بزرگ مواجه بود که در همین راستا با تلاش همکارانمان در بخش بازاریابی و فنی توانستیم قرارداد سراسری در کل کشور با سازمان فنی و حرفه ای منعقد کنیم و علاوه بر این انعقاد قرارداد با مجموعه های بزرگی همچون فولاد ارفع، شرکت نفت ایرانول، برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله همدان، شهرکرد، اردبیل، شهرداری و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و بسیاری دیگر … از جمله دستاوردهای مهم ما در سالجاری بوده است.

•از سرگیری روابط و همکاری با گروه خودرو سازی سایپا

همچنی قلی پور اذعان کرد: فعالیت و همکاری با شرکت خودرو سازی سایپا از سر گرفته شده است و پس از برگزاری جلسات متعدد با مدیران سایپا، قراردادی ۳ ساله با شرکت سایپا به مبلغ ۷۲۰۰میلیارد ریال به منظور صدور بیمه نامه های آن شرکت به امضا رسید.

•توسعه شبکه فروش

دکتر قلی پور در ادامه از توسعه شبکه فروش به عنوان اقدام موثر در سال جاری یاد کرد و گفت: امسال برای فروش خرد ۱۴۶ نماینده جذب شده است و جهت بهبود مشارکت نمایندگان، دو جشنواره فروش سراسری توسط معاونت بازاریابی و فروش برگزار شده است.

•افزایش سرمایه بیمه آرمان تا ۶۰۰ میلیارد تومان

وی در ادامه و در جمع خبرنگاران از افزایش سرمایه بیمه آرمان خبر داد و افزود: سرمایه این مجموعه تا 600 میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران افزایش پیدا می‌کند که این امر منجر به افزایش ظرفیت نگهداری ریسک و اخذ مجوز پذیرش اتکایی خواهد شد.

• سند 6 دانگ سینما سیمرغ بنام بیمه آرمان شد

قلی پور به حل مشکل پروژه مجتمع سینمایی مشهد بیمه آرمان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های واحد حقوقی شرکت و حمایت اعضای هیات مدیره، سند شش دانگ پروژه مجتمع سینمایی سیمرغ مشهد که انتقال آن از تکالیف مجمع عمومی شرکت بوده به بیمه آرمان منتقل‌شده است .

• ارائه محصولات و طرح های جدید بیمه ای

قلی پور تصریح کرد : ما به دنبال ارائه محصولات و طرح‌های جدید بیمه‌ای هستیم که از جمله این طرح ها می توان به طرح ویژه برای موتور سواران، بیمه درمان اتباع افغانستانی در ایران، استقرار دستگاه صدور مکانیزه بیمه نامه در مرزها و … اشاره کرد .

•اینکس یک پروژه ملی است

قلی پور اضافه کرد : اینکس(دستگاه صدور مکانیزه بیمه نامه) پروژه ملی است. این دستگاه توسط بیمه آرمان طراحی شده وکاملا بومی و داخلی است. وی در این بخش و درباره عملکرد دستگاه و مزایای آن گفت: در حال حاضر ۴۰ دستگاه در ۵ مرز جلفا، بیله سوار، آستارا، نوردوز و فرودگاه امام خمینی(ره) در کشور اجرایی و به صورت پایلوت نصب شده و بیمه نامه اتباع به صورت مکانیزه صادر می شود.

  •آغاز فعالیت های برون مرزی شرکت بیمه آرمان

  قلی پور در تکمیل سخنان خود گفت : طبق رایزنی‌های انجام شده با دولت افغانستان، نمایندگی بیمه آرمان در کابل افتتاح شده است و در حال حاضر بیمه‌نامه مسافرتی اتباع افغانستانی توسط بیمه آرمان صادر می‌شود و همچنین در آینده برنامه ویژه‌ای برای بیمه بار ترانزیتی از افغانستان و سایر بیمه های آن کشور داریم. همچنین در حال بررسی شرایط افتتاح دفتر در ترکیه، عراق و چین هستیم.

•افزایش ۸۰ درصدی حجم فروش بیمه آرمان

 قلی پور ماحصل اقدامات انجام شده را افزایش ۸۰ درصدی حجم فروش شرکت نسبت به سال گذشته دانست وحجم فروش از ابتدای سال تاکنون را بالغ بر ۵۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
قلی پور افزود: با استفاده از مکانیزم های کنترلی، نسبت هزینه های عمومی و پرسنلی به حق بیمه تولیدی  از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۱۸ درصد در سال جاری کاهش یافته است، همچنین سرانه حق بیمه تولیدی از ۷.۱ در سال گذشته به ۱۴.۸ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

•بهبود فعالیت ها و تحول در خدمات

قلی پور در پایان اعلام کرد:  همه ما در بیمه آرمان تلاش‌ می کنیم در کنار بهبود فعالیت های جاری، تحول آفرین باشیم و خدمات مناسبی را به جامعه ارائه دهیم.

•الماسی: مسئولیت اصلی ما پرداخت خسارت بیمه‌گزاران و همچنین کسب رضایت حداکثری آنان است

داوود الماسی عضو هیات مدیره شرکت بیمه آرمان در پاسخ به پرسشی درخصوص حیطه مسئولیت اجتماعی این شرکت گفت: باتوجه به اینکه مسئولیت اصلی ما پرداخت خسارت بیمه‌گزاران و کسب رضایت حداکثری آنان بوده است، حضور
در حیطه مسئولیت اجتماعی برای ما در ابعاد کوچک و محدود امکانپذیر بوده و با کاهش هزینه‌های سازمانی سعی در حضور در این حیطه داشته‌ایم. علاوه‌ بر اینکه به زودی با تعین تکلیف تمامی تعهدات، سند مسئولیت اجتماعی خود را تدوین خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed