تأکید بر ظرفیت‌های رسانه ملی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با رئیس رسانه ملی بر ظرفیت‌های رسانه ملی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تأکید کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا) به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست که با حضور معاونان وزیر و معاونان رسانه ملی و تعدادی از مدیران کل وزارت امور اقتصادی و دارایی در ساختمان شیشه‌ای برگزار شد، با تأکید بر اینکه در حوزه مسائل اقتصادی ظرفیت گره‌گشایی در حوزه‌های برنامه‌سازی خصوصاً زمانی که به سمت تولید داستان‌های نمایشی اجتماعی می‌رود، وجود دارد که مغفول مانده است، گفت: در زمینه پیام‌های اقتصادی هزار حرف نگفته وجود دارد.
وی با بیان چند نکته که باید در تعامل میان رسانه و وزارت امور اقتصاد و دارایی به آن توجه شود، گفت: نکته اول اینکه نیاز امروز و خواست مقام معظم رهبری از دولت این است که دولت با مردم سخن بگوید و ما باید سازوکاری برای این امر تعریف و طراحی کنیم؛ نکته دوم مسئله صبر اجتماعی و بالا بردن آستانه تحمل مردم مبتنی بر تحلیل است و ما باید با ارائه تحلیل دقیق به مردم واقعیت‌ها و فرآیند اصلاح کارها را تبیین کنیم؛ نکته سوم بالا بردن سواد اقتصادی گروه‌های مختلف اجتماعی است.
وی سپس از لزوم تشکیل کارگروه روزانه برای رویدادهای اقتصادی میان این وزارتخانه و رسانه ملی سخن گفت و افزود: جامعه تشنه اطلاعات ارزشمندی است که در زمینه مسائل اقتصادی تغییر رفتار بدهد.رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی: رسانه ملی مملو از ظرفیت‌های متنوع برای حل مشکلات مردم است .
رئیس رسانه ملی نیز در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی بر نقش سازمان صداوسیما و ظرفیت‌های متنوع آن برای حل مشکلات مردم و ارائه راهکارهای مناسب اقتصادی تأکید کرد.
دکتر پیمان جبلی با بیان رویکرد‌های صداوسیما به مسائل اقتصادی جامعه گفت: در رسانه ملی مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها و امیدواری‌ها برای حل مسائل کشور دیده می‌شود و رویکرد رسانه این نیست که دیدگاه‌های خود را درزمینه مسائل اقتصادی اولویت دهد.
جبلی با اشاره عملکرد رسانه ملی در مدیریت بحرانی که اخیراً در زمینه بنزین ایجاد شد، گفت: عملکرد رسانه ملی در مدیریت این بحران نشان داد که از چه ظرفیت عظیمی‌بهره‌مند است.
وی افزود: این هماهنگی، هم‌افزایی، قرارگاهی عمل کردن، تشخیص درست و عملکرد به‌موقع می‌تواند بسیاری از مسائل کشور را در حوزه‌های مختلف اعم از امنیتی، اقتصادی و … حل کند.
رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه سازمان صداوسیما یک صنف نیست، بلکه آمیخته‌ای از همه بیم‌ها و امیدهای همه بخش‌ها و دستگاه‌های کشور است، گفت: اگر سازمان صداوسیما در همکاری، تعامل و هم‌افزایی با همه دستگاه‌های کشور بر اساس نقشه راهی معین و مشخص وارد شود، امید به حل مسائل کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد؛ به شرطی که مسئله‌شناسی دقیق رخ دهد، مأموریت‌ها مشخص شود و نقش و مسئولیت‌ها به‌درستی توزیع شوند.
جبلی با اشاره به بخش‌های مختلف تولید محتوا در سازمان گفت: ظرفیت رسانه ملی در حوزه پیام، از حوزه سرگرمی‌که لایه‌های پنهان پیام را با اثر درازمدت و ماندگار در رفتار مخاطب ارائه می‌دهد تا حوزه خبر و اطلاع‌رسانی که می‌تواند در لحظه و با کنش‌های آنی اقدام کند و همچنین حوزه‌هایی نظیر شبکه‌های استانی و برون‌مرزی، گستردگی دارد و مملو از ظرفیت‌های متنوع برای حل مشکلات و یافتن راهکار است.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به نقش حاکمیتی رسانه ملی گفت: رسانه ملی درعین‌حال نقش حاکمیتی دارد؛ به معنای آنکه نه رسانه‌ای دولتی و نه رسانه‌ای خصوصی است.
وی با اشاره به تعبیر رئیس‌جمهور از جایگاه رسانه گفت: بنا به این تعبیر دقیق، رسانه ملی یعنی رساندن صدای مردم و مطالبات جامعه به گوش مسئولان و پیگیری از مسئولان برای اطلاع‌رسانی از خدماتشان به مردم که نتیجه آن، ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی و نوعی تقویت چسبندگی بین حاکمیت و دولت است.
جبلی با بیان اینکه اکنون در حوزه اقتصاد دو امتیاز بزرگ وجود دارد، گفت: اینکه دکتر خاندوزی در رأس شورای سیاست‌گذاری اقتصاد رسانه و بلکه در جایگاه تصمیم‌گیری به‌عنوان رئیس این شورا بوده‌اند و کاملاً با وظایف رسانه آشنایی دارند، امتیاز بزرگی است.
وی افزود: از سوی دیگر علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی رسانه ملی به‌عنوان کارشناسی اختصاصی در حوزه اقتصاد در رأس حوزه اطلاع‌رسانی سازمان صداوسیما است که هم تخصص اقتصادی دارد و هم با دیدگاه منطقی و صنعت‌محور به این حوزه بر اساس سند و قوانین بالادستی پیگیری‌ها را در قالبی مشخص پیش خواهد برد.
رئیس رسانه ملی با ابراز امیدواری به اینکه یا تشکیل کارگروه‌های تخصصی میان رسانه ملی و این وزارتخانه نقطه تلاقی مشترک بین صداوسیما و حوزه اقتصاد کشور ایجاد شود، گفت: در برخی مواقع لازم است به‌صورت روزانه و لحظه‌ای برای هماهنگی و اقدام با این وزارتخانه در تماس باشیم و در برخی حوزه‌ها نیاز است در بازه زمانی طولانی‌تر به این مهم برسیم.
وی با اشاره به انتصاب وزیر امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان سخنگوی اقتصادی دولت گفت: وزیر محترم علاوه بر وزارتخانه در حوزه‌های دیگر اقتصادی کشور نیز به‌عنوان حلقه اتصال بسیار خوبی برای رسانه‌اند.
جبلی با بیان اهمیت حضور نماینده‌ای از صداوسیما در بخش‌های اقتصادی دولت گفت: صداوسیما بر اساس قانون در برخی کمیسیون‌ها و شوراهای فرعی باید نماینده داشته باشد؛ اما در جاهایی که برای آماده‌سازی افکار عمومی نماینده‌ای از رسانه ملی حضور ندارد، پوشش رویدادهای آن به‌طور لحظه‌ای، میان‌مدت و درازمدت سخت می‌شود، این الزام را شاهد نبوده‌ایم، اما نیاز است که باید بر آن تأکید شود.
وی افزود: در این زمینه می‌توان در قالب توافق بین رسانه و حوزه اقتصاد کشور اقدام کرد. مثلاً در شورایعالی بورس نماینده‌ای از سازمان به‌طور دائم حضور داشته باشد و در جریان تصمیم‌ها قرار بگیرد و اختیاراتی برای اینکه در لحظه اقدام کند و هماهنگی لازم را به وجود آورد، داشته باشد.
رئیس رسانه ملی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در آن سوی مرزها گفت: باید به شکل عملیاتی با نگاه نتیجه‌محور و مأموریت‌محور در این زمینه اقدام شود.وی در پایان تأکید کرد: فایده توفیق رسانه ملی در فعالیت‌هایش به دولت و همه دستگاه‌های کشور می‌رسد؛ رسانه ملی با همه توانش به کمک دولت و دستگاه‌های کشور می‌شتابد تا بخشی از دغدغه‌های مردم، کم و آرامش روانی بر جامعه حاکم شود.

در این نشست همچنین معاونان رسانه ملی و مدیران کل وزارت امور اقتصادی و دارایی به ارائه دیدگاه‌های خود برای تعامل و هم‌افزایی دو دستگاه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed