خاندوزی در مراسم افتتاحیه سایت‌های ایکس-ری در ۴ گمرک کشور تأکید کرد؛ تسهیل تولید و تجارت و افزایش توانمندی نظارتی، توأمان در دستور کار وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و امور دارایی در مراسم افتتاحیه سایت‌های ایکس-ری در ۴ گمرک کشور گفت؛ تسهیل تولید و تجارت و افزایش توانمندی نظارتی، توأمان دستور کار قطعی و ثابت وزارت اقتصاد است.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، سید احسان خاندوزی در مراسم افتتاحیه همزمان سایت‌های ایکس-ری در گمرکات دوغارون، بازرگان، بیله سوار و نوردوز ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: تسهیل تولید و تجارت باید همزمان با رعایت برخی ملاحظات و نکات نظارتی باشد.
وی ادامه داد: موضوعات نظارتی از مباحث مهم در اداره اقتصاد است به نحوی که تسهیل تولید و تجارت، موجب از دست رفتن توانمندی نظارتی کشور نشود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به افتتاح همزمان سایت‌هایی ایکس-ری در ۴ گمرک عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم با بهره گیری از امکانات این سایت‌ها، توأمان هدف تسهیل تولید و تجارت  و دقت در نظارت را پیش ببریم.
خاندوزی اضافه کرد: به طوری که در زمان کمتری و با توانمندی نظارتی بیشتر، شاهد تعداد ورود و خروج‌های بسیار بیشتری در گمرکات باشیم؛ بطوری که همزمان بودن این دو هدف برای ما مهم است.
وی افزود: برای تسهیل تولید و تجارت، باید خطای نظارتی کاهش پیدا کند یا بالعکس، تجارت ما با کندی روبه رو شود؛ در این رابطه چه بهتر اینکه این تحقق همزمان با سیستم‌های تولیدی کارآفرینان و جوانان خودمان رقم بخورد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: امروز شاهد تولید داخلی دستگاه های ایکس ری خودرویی  هستیم و امیدواریم این تولیدات بیشتر و بهتر انجام شود و حتی تأمین کشورهای منطقه توسط شرکت‌های داخلی ما صورت گیرد.
خاندوزی تاکید کرد: امیدورام با اتصال برخط این دستگاه‌ها، امکان تبادل داده و چک کردن اطلاعات همزمان در گمرکات مختلف کشور فراهم شود چرا که این موضوع می‌تواند ابزاری برای صحت سنجی در صادرات و واردات ما باشد.
وی اضافه کرد: سیاست وزارت امور اقتصادی و دارایی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید کننده این نوع دستگاه‌ها است؛ همچنین امیدوارم در سال ۱۴۰۱ قرارداد هایی که از قبل بسته شده هر چه سریعتر به چرخه بهره برداری در گمرکات کشور برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed