وزیر اقتصاد در نشست با اساتید اقتصاد خراسان رضوی؛ نقشه راه رشد غیر تورمی و فقرزدایی راهبرد یک سال و نیمه دولت تا پایان سال ۱۴۰۱است

وزیر اقتصاد در نشست با اساتید اقتصاد خراسان رضوی گفت: نقشه راه رشد غیر تورمی و فقرزدایی یک راهبرد یک سال و نیمه دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ است و آن را به عنوان چشم اندازی در ابتدای دولت قرار دادیم.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، سید احسان خاندوزی عصر پنج شنبه در جلسه با اساتید اقتصاد دانشگاه های فردوسی مشهد، امام رضا(ع)، پژوهشکده مطالعات اقتصادی در علوم انسانی و هیئت اندیشه ورز حوزه علمیه استان اظهار داشت: در شش ماهه گذشته همواره در محل دانشگاه‌ها با اساتید اقتصاد نشست داشتم، اما در این سفر به دلیل برگزاری آزمون دانشگاه فردوسی مشهد  و برنامه‌های بسیار فشرده برای استفاده حداکثری از نظرات اساتید، این جلسه در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی  برگزار شد.
وی ادامه داد: سعی کردیم، دولت در ابتدای کار خودش، هر سیاست دیگری را منوط به ثبات اقتصادی کند، چرا که ما در اوج قیمت ها و تورم دولت را تحویل گرفتیم؛ در ابتدا حتی رشد قیمت‌ها را نیز داشتیم، اما با گذشت چند ماه شاهد ثبات و بعضاً کاهش قیمت‌ها بودیم.
وزیر اقتصاد اضافه کرد: امیدوارم با توجه روشن شدن فضای سیاست‌های دولت و بودجه ۱۴۰۱ از یک سو و در صورت گره گشایی مسئله خارجی از سوی دیگر ، شاهد عبور کشور از شرایط سخت و اوج گرفتن اقتصاد ایران باشیم.
خاندوزی تصریح کرد: در این مسیر نیازمند کمک و همراهی بیشتری خواهیم بود، چرا که از بخش روشن و تئوری عبور کردیم و نیازمند همفکری‌های علمی و پژوهشی بیشتری هستیم.
وی با بیان اینکه اراده جدی در بهبود شرایط اقتصادی را داریم، عنوان کرد: برای ایجاد تحول آمده‌ایم و امیدوارم با حضور و همکاری شما عزیزان این مسیر را بهتر از گذشته طی کنیم.

خاندوزی عنوان کرد: یک کار در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در حال اجراست که بر مبنای آن به دنبال  تجمیع بودجه پژوهشی دستگاه های تابعه برای اجرای چند کار بزرگ پژوهشی به جای کارهای کوچک خواهند بود.
وی با بیان اینکه می‌توانیم تا پایان سال، اولین دستاورد این جلسه را داشته باشیم، اظهار کرد: در حوزه دیپلماسی اقتصادی در شرق کشور، دانشگاه فردوسی مزیت‌های زیادی را نسبت به نهادهای علمی و پژوهشی دیگر دارد.

گفتنی است در این نشست، تعدادی از اساتید اقتصاد دانشگاه های استان خراسان رضوی نظرات خود را در خصوص مشکلات اقتصادی و راه حل این مشکلات با وزیر اقتصاد در میان گذاشتند.
بر اساس این گزارش، آمادگی جهت تشکیل تیم های پژوهشی برای حل مشکلات اقتصاد کشور، رابطه حسابداری با حکمرانی، شیوه مقابله با فقر و بازتوزیع یارانه ها، اشتغال، تورم، اقتصاد اسلامی، مشکلات بانکی، مالیات و … از جمله موضوعاتی بود که توسط  اساتید اقتصادی در این نشست مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed